Če se ozrete v preteklo leto. Kaj so bili največji izzivi, s katerimi ste se soočili v preteklem letu?
Seveda se nismo mogli izogniti Covid krizi in s tem povezanim zaprtjem naših trgovin, ki je trajalo nekaj mesecev.
To je bil kar hud udarec v našem poslovanju, saj imamo strategijo, da čevlje, ki jih izdelamo sami tudi prodamo sami v svojih trgovinah, zato je bil izpad prihodkov kar velik.
Kaj pa pozitivne strani preteklega leta?
Zaprtje pa je imelo tudi pozitivne strani, saj smo lahko izdelali več čevljev na zalogo, da sedaj ko se stanje normalizira, lahko hitreje dobavljamo naročila.
Bolj mirno obdobje pa smo izkoristili tudi za razvoj novih izdelkov. Pri razvoju človek potrebuje več miru, kar smo v tem času dobro izkoristili. Seveda smo v razvoju sledili naši utečeni smeri prostornih čevljev. Tako smo razvili nov model športno elegantnega čevlja Bergen, končujemo tudi športni model čevlja, ki je po lastnostih kombinacija pohodniških čeveljev Kofce in modela Aosta. S tem modelom, želimo ugoditi strankam, katerim je model Kofce preresen oziroma pretrd. Imel bo nov sestavljen podplat kombinacijo mikroporozne gume in vulkanizirane gume z inovativnim profilom, ki ga že uporabljamo pri bosonogih modelih.
Po katerem tipu čevljih je bilo največ povpraševanja in zakaj po vašem mnenju?
Vedno več povpraševanja je po bosonogih čevljih, saj se ljudje vedno bolj zavedajo prednosti uporabe bosonogih čevljev, torej da imajo prsti dovolj prostora in da z upogljivim podplatom krepijo stopalne mišice. Seveda tudi sami želimo strankam sporočiti pozitivne plati uporabe takih čevljev. Zelo pa me veseli, da so kupci bosonoge obutve v vseh starostnih skupinah.
Kje je po vašem mnenju največ prostora za napredek in razvoj?
Vsekakor se bomo pri nas še vedno ukvarjali z uporabo materialov, ki so zračni in trpežni. Veliko se bomo ukvarjali z bosonogimi oblikami kopit, s katerimi bomo lahko zagotovili obliko, ki bo primerna za vsakogar. Nikakor pa ne bomo pa zanemarjali pohodniških čevljev, saj vemo, da naš alpski svet zahteva modele, ki so dovolj čvrsti in primerni za divje terene.
Naš razvoj bo šel še bolj v smeri uporabe domačih materialov, domačega znanja, pri čemer imam v mislih Slovenijo, Italijo, Avstrijo, torej našo bližnjo okolico. Trdno se bomo držali smeri, da uporabljenega materiala ne bomo kupovali iz daljnih krajev, kjer nimamo stika s poreklom izdelovalca in materialov. Pri nas bo ekologija še vedno igrala zelo pomembno vlogo.
Nam lahko namignete, ali lahko v prihodnjem letu pričakujemo kakšen nov Proalpov model?
Pri Proalpu bomo v prihodnosti razvili tip čevlja, ki bo mešanica bosonogega in pohodnega čevlja. Torej čevelj bo dosti bolj kompakten kot bosonogi čevelj, podplat pa bo izdelan seveda iz vulkanizirane gume z dobrim profilom. V petnem delu pa bo enako debel kot v sprednjem, tako da bo pozicija noge bolj pravilna in bo hoja navzdol manj obremenjujoča za mišice in kolena. Tega izdelka se že vnaprej veselim.
Kaj pa kupci? So se zahteve kupcev in njihove zahteve kaj spremenile?
Pri tem vprašanju pa moram odgovoriti dvoznačno. Večinoma kupci s poplavo ponudbe čevljev z mehkim penastim podplatom mislijo, da so takšni čevlji trendovski in skratka pravi. Ne vejo pa, da so ti čevlji izdelani na najbolj cenen način in so seveda tudi najbolj nezdravi.
Po drugi strani pa je vedno več kupcev močno osveščenih, zahtevnih in vedo kaj je za njih dobro in zdravo. Takšni kupci se zavedajo tudi cene kvalitetnih čevljev. Zavedajo se, kako pomembno je, da noge niso utesnjene in da čevelj ne spodvija prstov.
Kakšnih strank si želite v prihodnosti (profil idealnega kupca, na kaj mora biti kupec pozoren)?
Pri nas si vsekakor želimo kupcev, ki so osveščeni, prepoznajo dobre materiale in razumejo pravilno uporabo sil pri hoji. Seveda bomo kupcem pri njihovem vedenju poskušali znanje dopolniti še z našimi vedenji, saj se bomo na ta način vsi obogatili. Kupci bodo imeli dobre čevlje, mi pa možnost novega razvoja izdelkov.
Kakšni so vaši cilji za prihodnost?
Naši cilji v prihodnosti so, da naše čevlje in znanje predstavimo čim širšemu krogu ljudi v Sloveniji in tudi okoliškim državam poleg Avstrije, kjer že imamo stalne kupce.
Malo bolj pa se bomo usmerili tudi v promocijo bosonogih čevljev za celotno evrsko območje. To nam bo omogočilo še bolj poglobljen razvoj teh modelov, ki bo popestril naš izbor.
Še vedno pa bomo delovali v smeri tradicionalne izdelave čevljev, katero črpamo iz dolgoletne tržiške tradicije izdelave čevljev, na katero smo zelo ponosni.